Gerealiseerde projecten 2018

De Stichting Vrienden van het Bravis ziekenhuis zorgt ervoor dat extra of aanvullende voorzieningen, die niet altijd uit het gewone budget betaald kunnen worden, toch gerealiseerd kunnen worden. Voor het aanvragen van een project is een aantal projectvoorwaarden verbonden.

Dagopname opgefleurd aangepast.jpg

Dagopname opgefleurd

Een verblijf op de dagopname op locatie Roosendaal is sinds kort een stuk aangenamer. De Vrienden van Bravis stelden hiervoor de middelen beschikbaar.

Relaxstoelen.png

Relaxstoelen voor afdeling Neurologie

De afdeling Acute Neurologie in Bergen op Zoom beschikt sinds kort over twee relaxstoelen, beschikbaar gesteld door de Vrienden van Bravis. Het team is erg blij met deze comfortabele stoelen. Ze zijn vooral bedoeld voor naasten van patiënten.

2018-11 SEH BoZ foto 1.jpg

Knuffelbeertjes voor Moeder & Kindcentrum en afdeling Spoedeisende Hulp

De Vrienden van Bravis reiken knuffelbeertjes uit aan het Moeder- en Kindcentrum en afdelingen SEH locatie Roosendaal en Bergen op Zoom. De afdelingen waren blij verrast.

spiegelbeeld.jpg

Look Good...Feel Better

Een aantal jaar vinden er workshops plaats van Look Good,  Feel Better. Deze workshops zijn mogelijk gemaakt door  de financiële bijdrage van de stichting Vrienden van het Bravis ziekenhuis.

Orthopedie wandpanelen def.jpg

Vrienden van Bravis zorgen voor kleurrijke foto’s en nieuw groen

De Vrienden van Bravis hebben beide locaties van het Bravis ziekenhuis voorzien van nieuwe opfleuringen. In de voorheen ‘steriel’ ogende spreekkamers Orthopedie in Roosendaal prijken nu grote kleurrijke foto’s, waardoor de ruimtes een warmere uitstraling hebben.
De Vriendenstichting financierde daarnaast twee grote beukenbomen en nieuwe planten aan de voorkant van de locatie Bergen op Zoom.

2018-12 afdeling GF6 BoZ foto 2.jpg

18.000 Puzzelstukjes voor verpleegafdeling GF6

De verpleegafdeling GF6 in Bergen op Zoom hield recent een 5S-ronde op afdeling (sorteren, schikken, schoonmaken, standaardiseren, standhouden). De opruimactie maakte ruimte voor een bijzondere wanddecoratie.

Looprek Mytylschool gr.png

Loopmiddelen voor de mytylschool

De Stichting Vrienden van Bravis schonk twee loophulpmiddelen aan de Bravisafdeling Revalidatie van de Mytylschool Roosendaal. Bij de overhandiging liepen twee leerlingen van de school vol trots door een erehaag.

20180316_Wandelen met Diabetes foto 1.jpg

De Vrienden van Bravis ondersteunt “Wandelen met Diabetes”

Wandelen met Diabetes is een project wat ten goede komt voor de gezondheid van de diabetes patiënten. Hierbij wordt het meer draagbaarder en aangenaam gemaakt. Het biedt meer kwaliteit. De Vrienden van Bravis geeft een bijdrage waardoor de diabetes patiënten professionele begeleiding krijgen van een diabetesverpleegkundige tijdens de opstap wandelcursus.

2018-12 keppies OC foto 2.jpg

Stichting Roparun schenkt Keppies aan Oncologie Centrum

Het Oncologie Centrum van het Bravis ziekenhuis heeft 150 Keppies kunnen aanschaffen dankzij een bijdrage van Stichting Roparun. De Keppies zijn bedoeld voor patiënten die een chemokuur krijgen, waarbij haaruitval mogelijk is.

Gerealiseerde projecten

Bekijk hier de projecten uit 2023