De Vrienden van Bravis ondersteunt “Wandelen met Diabetes”

Wandelen met Diabetes is een project wat ten goede komt voor de gezondheid van de diabetes patiënten. Hierbij wordt het meer draagbaarder en aangenaam gemaakt. Het biedt meer kwaliteit. De Vrienden van Bravis geeft een bijdrage waardoor de diabetes patiënten professionele begeleiding krijgen van een diabetesverpleegkundige tijdens de opstap wandelcursus.

20180316_Wandelen met Diabetes foto 1.jpg

Op vrijdag 16 maart 2018 is de aftrap gegeven voor de opstapcursus “Wandelen met Diabetes”, georganiseerd door atletiekvereniging THOR in samenwerking met gezondheidsfunctionarissen, waaronder diabetes verpleegkundigen van het Bravis ziekenhuis.

Op de eerste inschrijfavond heeft Ria van Gastel, diabetesverpleegkundige van het Bravis ziekenhuis uitleg gegeven wat de voordelen zijn voor Diabetes patiënten als ze gaan wandelen. De slogan is: WANDELEN IS BEHANDELEN. Het leidt tot een verbetering van zowel de fysieke gezondheid als de mentale gezondheid van mensen met Diabetes. De kwaliteit van leven van de deelnemers wordt verbeterd en daarnaast voelen zij zich beter in staat hun eigen ziekte te besturen.

Tijdens een symposium  over Diabetes en bewegen  is het idee voor de speciale wandelgroep ontstaan. Atlete Els van Osch gaf hierin het laatste zetje. Zij heeft Diabetes en had de wens om te gaan sporten. In een volle kantine zeggen dat ze diabeet was, met daarbij de vraag hoe ze daar bij de sportvereniging mee omgaan. Hieruit is Wandelen met Diabetes begonnen. Dit initiatief werd goed opgepakt door THOR trainer Rudy Weemaes, ondersteund door diabetesverpleegkundigen.

Tijdens de eerste inschrijf- en informatieavond hebben De Vrienden van Bravis gezien dat het initiatief echt meerwaarde biedt voor patiënten met Diabetes en ondersteunen dit project van harte.

Informatie over de opstapcursus en het aanmelden hiervan: Ria van Gastel, diabetesverpleegkundige Bravis ziekenhuis. Haar mailadres is: r.denissen@bravis.nl.

De Vrienden ondersteunen het initiatief van o.a. de diabetes verpleegkundigen om dit mogelijk te maken voor de vele diabetes patiënten die in het Bravis ziekenhuis onder behandeling zijn. Wij wensen de diabetes verpleegkundigen met het initiatief Wandelen met Diabetes heel veel succes!