Verrijdbare zorgfauteuil voor verpleegafdelingen 2A en 3C

De verpleegafdelingen voor Interne Geneeskunde, Nefrologie en MDL (maag-, darm-, leverpatiënten) 2A en 3C zijn sinds kort in het bezit van een verrijdbare zorgfauteuil. Hiermee kan de patiënt zich beter mobiliseren.

2019 verpleegafdeling 3A foto 1.jpg

De zorgfauteuil is geschonken door stichting Vrienden van het Bravis ziekenhuis. Monique Suijkerbuijk, teamleider 3C/2A en de verpleegkundigen Asma Aznag en Moniek Korsmit hebben de zorgfauteuil in ontvangst genomen.

Mobiliseren
De verrijdbare zorg fauteuil voor patiënten op de afdeling interne 2A/3C. Door de sterke constructie is deze zorgstoel geschikt voor jarenlang gebruik. Met een sta-op-systeem wordt de verzorgende familieleden en/of professionals ontlast en kan de patiënt zich mobiliseren voor de thuissituatie. Mobilisatie en het moment van rust nemen een andere houding dan in bed, dit komt mede ten goede voor decubitus.

Comfortabel
De verpleegkundigen Asma en Moniek zijn blij met de zorgfauteuil. “De zorgfauteuil is praktisch omdat er wielen onder zitten. De patiënt kan op deze wijze eenvoudig naar de familiekamer worden gebracht om daar samen te zijn met het bezoek. En de zorgfauteuil heeft een goede hoogte. Dit is meer comfortabel voor de patiënt. De patiënt hoeft dan niet meer op een lage stoel te zitten”, aldus Asma en Moniek.

Walk of Fame
Namens de afdeling heeft Ilona Suurland, verpleegkundige het verzoek ingediend via het Walk of Fame project. Het is een goed initiatief dat ten gunstige van de patiënt komt. De jury, bestaande uit leden van de Vriendenstichting heeft deze aanvraag zorgvuldig beoordeeld en het project gehonoreerd.

Op de foto
Foto 1: vlnr: Monique Suijkerbuijk, teamleider 3C/2A; Moniek Korsmit, verpleegkundige; Marly van Neerbos, bestuurslid stichting Vrienden van het Bravis ziekenhuis; zittend op de verrijdbare zorgfauteuil: Asma Aznag, verpleegkundige

Foto 3: vlnr: Monique Suijkerbuijk, teamleider 3C/2A; Moniek Korsmit, verpleegkundige; zittend op de verrijdbare zorgfauteuil: Asma Aznag, verpleegkundige