Nieuwsberichten

• Oncologie planten.jpg

Stichting Vrienden schenkt planten aan het Oncologiecentrum

Omdat het Bravis ziekenhuis de patiënten op de dagverpleging van het Oncologiecentrum een mooi en rustig uitzicht wil aanbieden, is men bezig met het opknappen van de veranda van het Oncologiecentrum.

• Wereldprematurendag.png

Stichting Vrienden schenkt goodiebags aan ouders op wereldprematurendag

Ook dit jaar vraagt het Bravis ziekenhuis op vrijdag 17 november aandacht voor (ouders van) prematuur geboren kinderen. Op deze Wereld Prematurendag kleurt het Bravis Moeder en Kindcentrum in Bergen op Zoom paars (mengkleur roze en blauw). Daarnaast krijgen alle ouders van een kindje op de afdeling Neonatologie van het Bravis ziekenhuis een goodiebag, gevuld met onder meer een warmtekussen tegen buikkrampjes, probiotica, wit en paarse muisjes en babykleertjes. De goodiebags zijn mede mogelijk gemaakt door de Stichting Vrienden van het Bravis ziekenhuis

• Stichting DaDa -  afbeelding Bravia.png

Spoedeisende Hulp ontvangt 120 knuffels om angst bij patiënten te verminderen.

Een opname op de Spoedeisende Hulp (SEH) is voor veel kinderen spannend. Ze weten vaak niet wat hun te wachten staat en zien veel onbekende gezichten om zich heen. Om die angst bij kinderen te verminderen en een positievere ervaring te creëren, mocht Nicolle Verbaten van Stichting Vrienden van het Bravis ziekenhuis maar liefst 120 giraffen knuffels overhandigen aan de SEH. De knuffels zijn geschonken door Stichting Dada.

• Golfdag Bravis.png

Opbrengst Bravis Golfdag brengt ontspanning naar patiënten SEH en Geriatrie

Met één druk op de knop een ziekenhuisruimte omtoveren tot aquarium, boerderij, strand of het Vrijthof. Dankzij de opbrengst van de Bravis Golfdag en Stichting Vrienden van het Bravis ziekenhuis is dát straks mogelijk voor patiënten op de Spoedeisende Hulp (SEH) en afdeling Geriatrie.