Stichting Vrienden van Bravis en Vrijwilligers Coördinator Bravis bundelen krachten

De Stichting Vrienden van het Bravis ziekenhuis als ook de afdeling Vrijwilligers van het Bravis ziekenhuis presenteren zich binnenkort tezamen aan het grote publiek tijdens twee goede doelen markten in West-Brabant.

20160924_123702.jpg

De stand van de Vrienden van het Bravis ziekenhuis wordt op beide dagen gedeeld met Arietha Bergsen, de Vrijwilligers Coördinator van het Bravis ziekenhuis. Zij zal aanwezig zijn om potentiële vrijwilligers de mogelijkheid te geven het Bravis ziekenhuis beter te leren kennen, hun vragen te beantwoorden en inhoudelijk meer te vertellen over vrijwilligerswerk in het Bravis ziekenhuis.

Arietha is heel blij met de mogelijkheid die de Stichting Vrienden haar biedt: “De vraag naar vrijwilligers in het ziekenhuis neemt toe, zowel ter versterking van verschillende bestaande maar ook voor nieuw op te starten vrijwilligersactiviteiten. Dit is een geweldige manier om nieuwe vrijwilligers te werven en een mooi voorbeeld van de kracht van samenwerken. ‘Samen worden we beter’ is niet voor niets de slogan van het ziekenhuis.”

De Stichting Vrienden van het Bravis ziekenhuis ontwikkelt diverse activiteiten om aandacht te vragen voor de Stichting en geld in te zamelen voor extra voorzieningen, die niet altijd uit het gewone budget gefinancierd kunnen worden. Zo schonk de Stichting twee loophulpmiddelen aan de Bravisafdeling Revalidatie van de Mytylschool in Roosendaal en werd financieel ondersteund bij de aanschaf van een trainingsapparaat voor virtueel fietsen door patiënten op de geriatrische afdeling in Bergen op Zoom. Ook heeft de Vrienden dit jaar opnieuw een financiële bijdrage geleverd voor de realisatie van nieuwe workshops van Look Good, Feel Better, waarin tips en adviezen over de uiterlijke verzorging aan mensen met kanker wordt gegeven.

Het evenement Bergen op Zicht wordt aanstaande zaterdag 15 september 2018 gehouden van 12.00 uur tot 17.00 uur in de binnenstad van Bergen op Zoom.

Op zondag 23 september vind je de Stichting Vrienden van Bravis stand van 12.00 uur tot 17.00 uur tijdens het Roosendaals Treffen in de binnenstad van Roosendaal.

Meer info: www.bergenopzicht.nl en www.hetroosendaalstreffen.nl