Vrienden schenken wandspeelgoed aan kinderrevalidatie

De afdeling Revalidatie van locatie Bergen op Zoom is sinds kort voorzien van duurzaam wandspeelgoed en kindermeubilair. De materialen zijn gefinancierd met een gift van Intratuin Halsteren. Hiermee kon in drie  wachtruimten spelmaterialen worden geplaatst.

Vrienden van Bravis 1.jpg

Tuincentrum Intratuin Halsteren plaatst ieder jaar tijdens de kerstperiode in de hal een wensfontein. Onder het doen van een wens kunnen bezoekers hier geld in gooien. Vorig jaar is uit de vijver € 1.617,80 gehaald. De opbrengst ging via de Vrienden van het Bravis ziekenhuis naar de afdeling Kinderrevalidatie.

Leuker aankleden

De medewerkers van Revalidatie hadden al langer het plan om de afdeling wat leuker te maken voor kinderen. Dankzij de opbrengst uit de wensfontein zijn nu twee wachtruimten voorzien van spelpanelen. Het spelmateriaal van de ergotherapeuten is uitgebreid met een muziekwagen en bij de receptie van de afdeling staan nu twee speeltafels met een paar stoeltjes.

Wensen vervullen

Piet van den Kieboom, voorzitter van de Stichting Vrienden van Bravis, bedankte tijdens de officiële overhandiging Intratuin voor het realiseren van deze wens. Hij haalde aan dat de sinds 1 januari 2016 gefuseerde Vriendenstichting nu verzoeken honoreert van beide Bravislocaties. “Met de financiële hulp van de Vrienden worden extra voorzieningen gerealiseerd die bijdragen aan een prettiger verblijf voor patiënten in het Bravis ziekenhuis. Iets waarvoor wij, Vrienden van het Bravis ziekenhuis, ons van harte inspannen.”

Piet van den Kieboom, voorzitter van de Vrienden overhandigde symbolisch het speelmateriaal aan Rika van Rijn, teamleider Revalidatie van het Bravis ziekenhuis.