Stuiterbal uitkiezen na het bloedprikken

Afdeling prikkamer bloedafname is sinds kort voorzien van een stuiterballenautomaat op beide locaties. Kinderen zien het apparaat al staan bij de balie en zijn erg blij dat ze na het bloedprikken een stuiterbal mogen draaien. De stuiterballenautomaten zijn geschonken door stichting Vrienden van het Bravis ziekenhuis.

2019 stuiterbalapparaat-bloedprikken-2.jpg

Stuiterbal draaien
Bloed prikken is voor de kinderen spannend. Als de kinderen een stuiterballenautomaat aan de balie zien staan zijn ze blij als ze na het bloedprikken een stuiterbal mogen draaien. Dit is ook een leuk presentje na het bloedprikken. Spannend is ook welke kleur eruit komt, waardoor ze het ongemak vaak al weer op de achtergrond hebben geschoven.
Op locatie Bergen op Zoom is een aantal jaar gebruik gemaakt van zo’n  apparaat, destijds geschonken door de voormalige Vrienden van Lievensberg. Dit apparaat is stuk gegaan. Dit was de aanleiding om een nieuw stuiterballenautomaat aan te vragen. Het verzoek is ingediend om op 2 locaties een stuiterballenautomaat te plaatsen. Namens de medewerkers van prikkamer bloedafname heeft Joke de Kock het initiatief genomen om een aanvraag in te dienen bij stichting Vrienden van het Bravis ziekenhuis. Dit verzoek is door de Vriendstichting gehonoreerd.

Overhandiging
Linda Boenders, teamleider pre-analyse KCHLT (Klinisch Chemisch en Hematologisch Laboratorium en de Trombosedienst) heeft de stuiterballenautomaten in ontvangst genomen.

Op de foto
Vlnr: Ed Sadée, bestuurslid stichting Vrienden van het Bravis ziekenhuis; Linda Boenders, teamleider pre-analyse KCHLT