Stichting Vrienden Bravis ziekenhuis ondersteunt mooie initiatieven

Ook tijdens het Coronavirus heeft de Vriendenstichting enkele voorzieningen ten gunste van patiënten kunnen realiseren. De afgelopen weken zijn er op afdelingen in het ziekenhuis mooie initiatieven ontstaan die ten goede komen aan de zorg voor patiënten met Corona. De Vriendenstichting is blij dat ze met een bijdrage hieraan heeft kunnen meewerken en zo de zorg en patiënten kan ondersteunen.

foto-tablet-revalidatie.jpg

Tablets voor de lifecoaches
De lifecoaches van het Oncologie Centrum zijn verblijd met vijf tablets. Samen met de twee tablets die al in hun bezit waren, kunnen de zorgmedewerkers nu nog meer patiënten spreken via webconsult zodat de patiënten niet naar het ziekenhuis hoeven te komen.

Tablets voor afdeling Revalidatie
Ook de afdeling Revalidatie heeft tien tablets mogen ontvangen van de Vriendenstichting. De therapeuten kunnen nu via webconsult met een groot aantal van de patiënten in contact blijven, en online samen oefensessies doen.

Daarnaast heeft de Vriendenstichting nog twee projecten kunnen afronden die uit de Walk of Fame zijn gekomen

Posters op deuren afdeling Geriatrie
De toegangsdeuren van de afdeling Geriatrie zijn voorzien van deur grootte stickers. Voordat de deuren van stickers waren voorzien stonden patiënten vaak doelloos voor de deur te wachten. Het effect van deze stickers is dat patiënten nu uitgedaagd worden om naar de fiets te lopen en zien dat de deur geen deur is maar een muur om vervolgens hun wandeling te vervolgen. Patiënten blijven hierdoor meer in beweging.

GroovTube voor Zorgeenheid Kinder Revalidatie, Mytylschool
Voor veel leerlingen van de Mytylschool is adem spiertraining een belangrijk onderdeel van de revalidatie. Kinderfysiotherapeuten van de Mytylschool in Roosendaal zagen de grote meerwaarde om de GroovTube in te gaan zetten voor therapie en instructie doeleinden. Stichting Vrienden heeft dit nu mogelijk gemaakt.

Kinderen met een fysiek probleem, zoals spierziekte of een andere chronische aandoening, hebben baat bij het doen van ademhalingsoefeningen om de ademhaling en conditie te onderhouden. Binnen het kinderrevalidatieteam van Bravis kan de GroovTube ingezet worden bij ademhalingstherapie, logopedie, ergotherapie en fysiotherapie.  Het is een uniek  middel om op een leuke manier ademhaling en mondmotoriek zichtbaar te maken.