Spoedeisende Hulp ontvangt 120 knuffels om angst bij patiënten te verminderen.

Een opname op de Spoedeisende Hulp (SEH) is voor veel kinderen spannend. Ze weten vaak niet wat hun te wachten staat en zien veel onbekende gezichten om zich heen. Om die angst bij kinderen te verminderen en een positievere ervaring te creëren, mocht Nicolle Verbaten van Stichting Vrienden van het Bravis ziekenhuis maar liefst 120 giraffen knuffels overhandigen aan de SEH. De knuffels zijn geschonken door Stichting Dada.

Stichting DaDa -  afbeelding Bravia.png

Marcel Elich (teamleider SEH) en Jonique van Koeveringe (secretaresse SEH en HAP) mochten de knuffels in ontvangst nemen. “Nadat ik wat informatie had opgevraagd bij Stichting Dada kreeg ik meteen een positieve mail terug dat zij ons de knuffels wilden schenken. Een aantal dagen later stond er een pallet met 10 dozen vol knuffels op de SEH! Wow, daar kunnen wij heel veel kindjes blij mee maken, echt geweldig!”, vertelt Jonique van Koeveringe, secretaresse SEH / HAP.

Stichting Dada

Stichting DaDa wil bijdragen aan een betere zorg voor kinderen in ziekenhuizen en medische instellingen in Nederland. Hun missie is om kinderen een positieve ervaring te bieden en angst te verminderen tijdens hun verblijf in het ziekenhuis. Een van hun initiatieven is de Dada-knuffel, in de vorm van een giraf. “De giraf is gekozen omdat dit dier niet alleen het grootste hart heeft onder de dieren, maar juist ook omdat de taal die de giraf spreekt recht uit het hart komt,” aldus Stichting Dada.

Op de foto: Nicolle Verbaten van Stichting Vrienden van het Bravis ziekenhuis (links) overhandigt de knuffels aan Marcel Elich (teamleider SEH) en Jonique van Koeveringe (secretaresse SEH en HAP).