Speelmateriaal voor afdeling Kind & Jeugd van Basisschool Merijntje uit Nieuw-Vossemeer

Groep 8 van basisschool Merijntje uit Nieuw-Vossemeer heeft een bezoek gebracht aan het Bravis ziekenhuis. Zij hebben samen met hun begeleiders speelmateriaal overhandigd aan afdeling Kind & Jeugd. De afdeling is hier erg blij mee.

2019-12 basisschool Merijntje irfanview 2.jpg

Sponsorloop
De leerlingen Basisschool Merijntje hebben met hun jaarlijkse sponsorloop maar liefst
€ 1145,46 bij elkaar gelopen voor de Stichting Vrienden van het Bravis ziekenhuis. Met de organisatie van de sponsorloop is de afspraak gemaakt dat Vriendenstichting speelmateriaal voor afdeling Kind & Jeugd aan zou schaffen. Dit is gedaan in overleg met de pedagogische medewerkers van afdeling Kind & Jeugd voor de leeftijdscategorie van de kinderen van groep 8.

Geweldig initiatief
Het spreekt vanzelf dat Bravis blij is met zo’n geweldig initiatief. De kinderen van groep 8 zijn uitgenodigd om een bezoek aan ons ziekenhuis te brengen in Bergen op Zoom.

Rondleiding
Na een hartelijk ontvangst door medewerkers van de afdeling Kind & Jeugd en bestuursleden van stichting Vrienden van het Bravis ziekenhuis kregen de kinderen van groep 8 en hun begeleiders een rondleiding over de afdeling Kind & Jeugd. De kinderen konden zelf zien dat speelgoed een leuke afleiding is voor zieke kinderen.

Medische techniek
Na vertoning van het promotiefilmpje van de Kinderadviesraad zijn de kinderen naar de kelder van het Bravis ziekenhuis gegaan alwaar een medewerker van het Bravis ziekenhuis de kinderen mee nam in de “wereld van de medisch techniek”.