Revalideren doen we samen met een iPad!

Gerina Hitzert, logopediste van afdeling Revalidatie/acute Neurologie locatie Bergen op Zoom ontvangt van de Stichting Vrienden van Bravis ziekenhuis 3 iPads voor het project revalideren met de iPad.

Foto overhandiging.jpg

Intensieve behandeling voor CVA patiënten
Aanleiding voor het project is dat in de CVA-richtlijn Herseninfarct & Hersenbloeding staat beschreven dat een CVA-patiënt een intensieve behandeling moet krijgen, wil de CVA patiënt zo snel mogelijk verbeteren. Verbeteren in de ADL-zelfstandigheid; zoals lopen, aankleden en wassen en instrumentele ADL-vaardigheden; zoals buitenshuis lopen, koken en doen van huishoudelijke activiteiten. Om de CVA-patiënten op de afdeling neurologie meer oefenmomenten te geven, zullen CVA-patiënten een “iPadgroep” vormen. Ook de familie van de patiënt mag aanwezig zijn. Doordat deze CVA-patiënten meer trainen resulteert dit op patiënten niveau in betere uitkomsten binnen de ADL zelfstandigheid en instrumentele ADL-vaardigheden. Bovendien wordt groepsdynamiek gevormd door het werken in een groep.

iPadgroep
Door de gift van de Stichting Vrienden van het Bravis ziekenhuis is het mogelijk om vanaf september 2019 dagelijks een iPadgroep te laten starten voor geïncludeerde patiënten die onder toezicht van een therapeut en een verpleegkundige 30 minuten oefenen d.m.v. op maat gekozen oefeningen op de iPad.

Logopediste Gerina Hitzert was oprecht blij met deze iPads.

Op de foto
V.l.n.r.: Jette Bijleveld (bestuurslid Vrienden van Bravis), Gerina Hitzert (logopediste van afdeling Revalidatie/acute Neurologie).