Oplaadstation voor mobiele telefoons bij SEH

Dankzij de Stichting Vrienden van het Bravis ziekenhuis is het vanaf nu mogelijk om de telefoon veilig op te laden op de Spoedeisende Hulp van locatie Bergen op Zoom en Roosendaal.

2019-09 SEH foto 2.jpg

Oplaadstation
Sinds 2 september is de afdeling Spoedeisende Hulp (SEH) van het Bravis ziekenhuis in het bezit van een Charge to go. Een Charge to go is een oplaadstation voor mobiele telefoons. Beide vestigingen van de afdeling SEH (Roosendaal en Bergen op Zoom) beschikken nu over een laadstation met vier lockers met aansluitingen voor verschillende mobiele telefoons.  Binnen 30 minuten is de mobiele telefoon opgeladen. Dit opladen gebeurt in een afgesloten station waarin het laadsnoer zich bevindt en waarin het toestel veilig opgeborgen ligt.

Bereikbaarheid
Hiermee ging een lang gekoesterde wens van de afdeling Spoedeisende Hulp in vervulling. Op de Spoedeisende Hulp komen patiënten en bezoekers onverwacht. Heel vaak is net op dat moment de telefoon (bijna) leeg. Smartphones zijn inmiddels onlosmakelijk verbonden met het leven van mensen en juist op de afdeling SEH is het voor patiënten en familieleden belangrijk om online en bereikbaar te  zijn.

Overhandiging
De Charge to go werd door Stichting Vrienden van Bravis ziekenhuis geschonken aan de afdeling SEH.  Annemieke Wijnja, manager zorgeenheid SEH had de eer om onder toeziend oog van enkele collega’s en de Vriendenstichting de Charge  to go op de afdeling SEH in Bergen op Zoom officieel in gebruik te nemen.

Op de foto
Vlnr: Marcel Elich (teamleider SEH), Robbert Groenewegen (SEH arts), Marian Joosen (teamleider SEH), Annemiek Wijnja (zorgmanager SEH).