Opbrengst Bravis Golfdag brengt ontspanning naar patiënten SEH en Geriatrie

Met één druk op de knop een ziekenhuisruimte omtoveren tot aquarium, boerderij, strand of het Vrijthof. Dankzij de opbrengst van de Bravis Golfdag en Stichting Vrienden van het Bravis ziekenhuis is dát straks mogelijk voor patiënten op de Spoedeisende Hulp (SEH) en afdeling Geriatrie.

Golfdag Bravis.png

De Bravis Golfdag, die samen met hoofdsponsor Equans georganiseerd wordt, is ieder jaar opnieuw een bijzonder evenement dat niet alleen golfliefhebbers samenbrengt, maar vooral een hartverwarmend doel dient. Afgelopen dinsdag gingen ruim honderd deelnemers de golfbaan op. Het resultaat? Een prachtige opbrengst van maar liefst € 32.500, die volledig ten goede komt aan het aangenamer maken van de patiëntenzorg van Bravis. Daarvoor zorgt Stichting Vrienden van het Bravis ziekenhuis. Deze stichting zorgt ervoor dat initiatieven die niet uit het gewone budget betaald kunnen worden, toch gerealiseerd kunnen worden.

Rustgevende omgeving
Dit jaar gaat de opbrengst van de golfdag naar de aanschaf van Qwiek ups. Qwiek.ups zijn innovatieve apparaten die gebruikmaken van beeld, geluid en geur om een rustgevende omgeving te creëren. Patiënten kunnen dankzij de Qwiek.up genieten van virtuele reizen naar prachtige landschappen en ontspannende muziek, allemaal rechtstreeks vanuit hun bed. Een opname in het ziekenhuis gaat namelijk voor veel patiënten gepaard met angst en stress. Je kunt dan wel wat afleiding gebruiken. Marcel Elich (teamleider SEH), Tamara Kole (zorgmanager Geriatrie) en Lieke van Nieuwenhuijzen (activiteitenbegeleider) sloegen daarom de handen ineen. Ze dienden een aanvraag in om Qwiek.ups aan te schaffen van de opbrengst van deze editie van de golfdag.

Angst en stress worden minder
“We zetten de Qwiek.up op dit moment al op meerdere afdelingen in, waaronder op de Spoedeisende Hulp (SEH) in Bergen op Zoom”, vertelt Marcel. “Zodra we de Qwiek.up aanzetten, zien we vaak direct dat de angst en stress bij patiënten minder worden. Zeker wanneer zij veel pijn hebben of zich zorgen maken, helpt dit hen om te ontspannen. Dat komt de behandeling én het welzijn van de patiënt ten goede. Daarom willen we graag ook Qwiek.ups voor de SEH in Roosendaal en voor afdeling Geriatrie.” Piet van den Kieboom, voorzitter van Stichting Vrienden van het Bravis ziekenhuis, is blij met de mooie opbrengst. “We willen als stichting graag bijdragen aan het welzijn van patiënten van Bravis en de Qwiek up die we met de opbrengst van deze golfdag kunnen aanschaffen, is hier een prachtig voorbeeld van.”

Stichting Vrienden van het Bravis ziekenhuis en het Bravis ziekenhuis bedanken alle sponsoren en deelnemers die hebben bijgedragen aan het succes van deze golfdag.

Op de foto overhandigt Bianka Mennema, voorzitter van de Raad van Bestuur van Bravis, de cheque aan Piet van den Kieboom, voorzitter van Stichting Vrienden van het Bravis ziekenhuis.