Mooie opbrengst Bravis golftoernooi 2022

Dinsdag 27 september vond een geslaagde Bravis golfdag plaats met een prachtige opbrengst voor MuzIC. De deelnemers streken dit keer neer bij De Goese Golf in Goes. Ondanks de slechte voorspellingen, viel het weer erg mee, zodat iedereen een leuke en sportieve dag beleefde.

Golfdag 2022-16.jpg

Het unieke toernooi is door de jaren heen uitgegroeid tot een jaarlijks evenement van naam. Bravis organiseert dit toernooi samen met hoofdsponsor Equans. Het golfevenement biedt externe relaties van het ziekenhuis de gelegenheid om elkaar sportief te ontmoeten en bij te dragen aan een goed doel van de Stichting Vrienden van het Bravis ziekenhuis.

Het goede doel van deze golfdag was MuzIC. Deze stichting verzorgt muzikale interacties om daarmee het herstel van patiënten op de Intensive Care (IC) te bevorderen en de impact van een IC-opname te beperken. Onderzoek bevestigt dat muziek bij de patiënt aan het bed een positieve werking kan hebben op pijn- en angstbeleving. Sinds 6 oktober 2022 brengen de muzikanten van MuzIC elke twee weken een bezoek aan de IC van het Bravis ziekenhuis.

Cheque
Na afloop van de geslaagde dag kon Bianka Mennema namens het Bravis ziekenhuis het prachtige resultaat van maar liefst 28.895 euro overhandigen aan Olav Posthumus van de Vrienden van het Bravis ziekenhuis. De uitreiking van de cheque was een kroon om de succesvolle golfdag.