Mooie bijdrage van Golfvereniging de Stok: VR brillen voor kinderen van Bravis

Op vrijdag 12 juli 2019 was voorzitter Piet van den Kieboom van stichting Vrienden van  het Bravis ziekenhuis te gast bij Golfvereniging de Stok. Hij mocht daar een cheque in ontvangst nemen met het mooie bedrag van 2.650 euro.

2019-07 uitreiking Golfdag RSD foto 2.jpg

Diverse acties
De herencommissie van Golfvereniging de Stok had de afgelopen maanden veel tijd en moeite ingestoken om tot een mooi bedrag te komen.
Middels diverse acties zoals de verkoop van shirts, bodywarmers, wijn, handdoekjes en loten werd er een mooi bedrag bijeen gehaald.

Virtual Reality brillen
Het ingezamelde bedrag zal worden besteed aan een aantal Virtual Reality (VR) brillen voor kinderen die geopereerd (gaan) worden. Deze brillen geven kinderen de mogelijkheid om zich voor te bereiden op de operatie. Via een filmpje krijgen ze een kijkje in wat hen te wachten staat bij en tijdens de operatie. Het neemt voor een groot deel de spanning en stress weg wat het herstel na de operatie ten  goede komt. Deze VR brillen zijn te gebruiken op het préoperatieve spreekuur en op de afdeling OK.

Overhandiging cheque
In een sfeervolle ambiance werd de cheque aan Piet overhandigd. Er werd genoten van een verzorgde barbecue, verzorgd door golfvereniging de Stok. Daarna vertrok de voorzitter met onder zijn linkerarm de cheque en in zijn rechterhand een mooie fles wijn met een afbeelding van het prototype van de bril.
Heel veel dank aan de heren van Golfvereniging de Stok!

Op de foto
V.l.n.r.: Bert Weerheim (Golfvereniging de Stok), Piet van den Kieboom (voorzitter stichting Vrienden van het Bravis ziekenhuis).