Knuffelbeertjes voor de waakmand mobiele hospice

Patiënten die komen te overlijden doen dat vaak het liefst thuis of in een huiselijke setting van een hospice. Helaas is dat niet altijd mogelijk. Ook in het ziekenhuis komen patiënten te overlijden. Door middel van de verplaatsbare hospice care-unit, ook wel mobiele hospice genoemd, biedt Bravis deze patiënten de mogelijkheid om hun laatste dagen zo prettig mogelijk in een ziekenhuiskamer door te brengen die een stuk huiselijker aanvoelt voor de patiënt en naasten.

Kopie van Vrienden van Bravis waakmand.png

Waken is een emotionele en intense tijd. Een moment waarop de stervende en naaste(n) extra steun, comfort, troost, aandacht en afleiding kunnen gebruiken. De mobile hospice bestaat uit verschillende onderdelen o.a. een waakmand. De waakmand is gevuld met allerlei items die nabestaanden kunnen gebruiken voor henzelf of voor de stervende tijdens het waken.
Harold Stallaert, geestelijke verzorger vertelt dat items uit deze waakmand niet alleen gebruikt worden bij het waken. Ook nadat deze persoon gestorven is, kan een bepalend item uit de waakmand warmte en steun bieden voor de nabestaanden. Een geliefd item in de waakmand is een knuffelbeertje en deze kreeg Harold Stallaert van Stichting Vrienden overhandigd.