Gedenkkunstwerk 'Wat blijft'

De onthulling van het gedenkkunstwerk ‘Wat blijft’ van Karin Colen vond plaats op donderdag 10 november 2022 in het Bravis ziekenhuis, locatie Bergen op Zoom.

Onthulling gedenkkunstwerk-2.jpg

Met het gedenkkunstwerk krijgt het Bravis ziekenhuis een fysieke plaats voor nabestaanden om te herdenken. Het kunstwerk bestaat uit twee delen. Eén deel is geplaatst in Bergen op Zoom en het andere deel in Roosendaal. Zodra de nieuwe hoofdlocatie in gebruik wordt genomen, worden beide kunstwerken samengevoegd. De aanschaf is financieel mogelijk gemaakt door de Stichting Vrienden van Bravis ziekenhuis.

Kunstenaars werden in de gelegenheid gesteld een idee in te dienen. Een overgrote meerderheid van de selectiecommissie, medewerkers, patiënten, bezoekers en onze volgers op social media kozen voor het ontwerp van Karin Colen. Het werk is geïnspireerd op paardenbloemzaden, een symbool voor rouw, emotionele weerbaarheid en kracht. De zaden in Bergen op Zoom worden gegroepeerd rond een grote, gladde steen waarop de tekst ‘Wat blijft’ staat. ‘s Avonds worden de zaden van onderuit verlicht.