Digitale educatieve spelletjeswand voor Kinderen in de Wachtkamer van KNO Roosendaal

In de wachtkamer van de polikliniek Keel-, Neus- en Oorheelkunde (KNO) in Roosendaal kunnen kinderen voortaan spelen met 14 verschillende digitale educatieve spellen. Dit initiatief is mogelijk gemaakt dankzij de inzet van Eeltje de Boer-Franken, medisch secretaresse op de poli KNO, die een aanvraag indiende bij de stichting Vrienden van het Bravis ziekenhuis.

Overhandiging KNO Roosendaal.jpg

Afgelopen januari werd een zelfde interactief scherm geïntroduceerd op de afdeling KNO in Bergen op Zoom, waar het al met veel enthousiasme wordt gebruikt. Dit succes heeft de motivatie vergroot om een soortgelijk systeem ook in Roosendaal te implementeren. Eeltje de Boer vertelt: “In januari is de spelcomputer in Bergen op Zoom geplaatst. We zijn er op de poli super blij mee. De spelcomputer is echt een succes voor de kinderen.”

Met de toevoeging van deze digitale spellen hoopt de poli KNO in Roosendaal niet alleen de wachttijd voor kinderen te verlichten, maar ook hen een kans te bieden om spelenderwijs te leren. Dit soort initiatieven kunnen de ervaring van jonge patiënten in het ziekenhuis aanzienlijk verbeteren. Het is belangrijk dat kinderen zich op hun gemak voelen tijdens hun bezoek aan de dokter, en de spelcomputer speelt daar een cruciale rol in.

Het is een mooi voorbeeld van hoe samenwerking tussen zorgprofessionals en stichtingen kan leiden tot verbeteringen in de zorgomgeving. De verwachting is dat de nieuwe spelcomputer in Roosendaal net zo goed zal worden ontvangen als in Bergen op Zoom.