Basisschoolleerlingen haalden geld op voor een nieuwe spelletjeswand voor de polikliniek kindergeneeskunde

Leerlingen van basisschool De Linde uit Nispen hebben in maart met de verkoop van paaseitjes een indrukwekkend bedrag van €2032 opgehaald voor de Stichting Vrienden van het Bravis Ziekenhuis. Met dit geld heeft de stichting een digitale spelletjeswand gekocht voor de polikliniek Kindergeneeskunde in Bergen op Zoom. Op deze spelletjeswand staan 14 educatieve spelletjes. Hierdoor kunnen kinderen even vergeten dat ze een afspraak in het ziekenhuis hebben en vliegt de (wacht)tijd voorbij. Woensdag 3 juli kwamen vier leerlingen van basisschool De Linde langs om de spelletjeswand feestelijk te openen.

stichting vrienden van bravis check basisschool-2.jpg

De Paasactie van de basisschoolleerlingen kwam precies op het juiste moment. In de wachtkamer van de polikliniek Kindergeneeskunde in Bergen op Zoom stond een speelkasteel, maar dat was na jaren speelplezier versleten en niet meer te repareren. “We zijn dan ook ontzettend blij met dit mooie initiatief,” zegt Marleen van ’t Hof van Stichting Vrienden van Bravis. “Voor kinderen kan een bezoek aan het ziekenhuis spannend zijn. Door afleiding en speelmogelijkheden te bieden, zoals deze spelletjeswand, wordt een bezoek aan het ziekenhuis voor hen een stuk aangenamer.”

Meteen in gebruik
Direct na de opening begonnen de eerste kinderen al enthousiast de spelletjes uit te proberen. De wand viel duidelijk in de smaak!

Roosendaal
In de polikliniek Kindergeneeskunde van locatie Roosendaal hangt sinds februari 2024 een soortgelijke spelletjeswand, die ook door de Stichting Vrienden van het Bravis ziekenhuis is geschonken.

Op de groepsfoto zijn zichtbaar (van links naar rechts): Annaloussa Poorters (teamleider polikliniek Kindergeneeskunde), Nicolle Verbaten (Vrienden van het Bravis ziekenhuis), de vier leerlingen van basisschool de Linde, Marleen van ’t Hof (Vrienden van het Bravis ziekenhuis) en Sharon Kolman (medisch pedagogische medewerker).