Bestuursleden gezocht voor Stichting Vrienden van het Bravis ziekenhuis

Geeft het jou voldoening om je ervaring en netwerk in te zetten voor de patiënten van het Bravis ziekenhuis? Wil jij je inzetten voor projecten die bijdragen aan het welzijn van de patiënten? Lees dan verder!

Stichting Vrienden van het Bravis ziekenhuis wil er alles aan doen om het verblijf van patiënten in het Bravis ziekenhuis zo prettig mogelijk te maken. We doen dit door geld in te zamelen, waarmee extra voorzieningen, die niet altijd uit het gewone ziekenhuisbudget betaald kunnen worden, toch uitgevoerd kunnen worden.

In het bestuur van onze stichting ontstaan enkele vacatures vanwege aflopende termijnen. Daarom zoeken wij op korte termijn nieuwe bestuursleden. We willen een divers samengesteld bestuur zijn en daarom zoeken we leden met diverse achtergronden.

Wat ga je doen?

• Je legt contacten met personen en organisaties die voor onze stichting relevant zijn;
  • Samen met je collega-bestuursleden beoordeel je projectaanvragen die bij de stichting binnenkomen;
  • Je denkt mee en je doet mee, bijvoorbeeld coördineer je projecten en acties die voortkomen uit initiatieven van donateurs;
  • Je vertegenwoordigt de stichting bij officiële gelegenheden.

Als bestuur vergaderen we vier à vijf keer per jaar en hebben we – als dat nodig is – over lopende projecten tussendoor contact. Het betreft een vrijwilligersfunctie. De zittingstermijn is vier jaar, met eenmalig de mogelijkheid tot verlenging (dus maximaal acht jaar).

Wie zoeken wij?

We zoeken om te beginnen mensen met een groot hart voor de zorg die graag iets willen betekenen voor het Bravis ziekenhuis. Wat breng je verder mee?

• Je bent bekend met de regio en hebt een breed en relevant netwerk in de regio;
  • Je bent enthousiast en hebt een constructieve en actieve houding. Je neemt initiatief;
  • Je bent integer, zorgvuldig en onafhankelijk;
  • Je bent communicatief vaardig;
  • Je hebt een goed gevoel voor verhoudingen;
  • Je bent een echte teamspeler.

Wat krijg je voor deze onbezoldigde functie terug?

• Veel voldoening omdat je echt iets betekent voor de patiënten in het ziekenhuis;
  • Ruimte om je eigen ervaring en ideeën om te zetten in projecten die echt waarde toevoegen aan het verblijf van de patiënten in het ziekenhuis.

Kijk voor meer informatie over de stichting Vrienden van het Bravis ziekenhuis op www.vriendenvan.bravisziekenhuis.nl.

Is je interesse gewekt, maar wil je graag meer weten? Neem dan contact op met Hein Wouters via 06-533 246 95. Solliciteren kan tot en met vrijdag 8 december a.s. via vriendenvanbravis@bravis.nl.